Afbeelding
Aangeleverd

De do’s en don’ts voor een goede website

· leestijd 2 minuten Partnerbijdrages

Websites en webshops komen in alle soorten en maten. Van simple designs tot complexe projecten. De juiste balans tussen een mooi ontwerp en een gebruiksvriendelijk ontwerp kan een lastige uitdaging zijn. Gelukkig zijn er genoeg aanbieders op de markt die jou kunnen voorzien van een goede website. Neem bijvoorbeeld B&S Media Internetmarketing, een full-service webbureau die jou kan helpen bij jouw online zichtbaarheid.

Do’s

Er zijn verschillende factoren waar je aan moet denken bij het ontwerpen van een website. Als ondernemer in Heerde wil jij je focussen op je onderneming en je wilt je niet druk maken om technische zaken. Toch is het belangrijk om op de volgende elementen te letten wanneer jouw webdesign gemaakt wordt:

Duidelijke navigatie

Je wil het je bezoeker zo gemakkelijk mogelijk maken, daarom is het belangrijk om een duidelijke navigatiestructuur aan te brengen. Zet je belangrijkste producten of diensten direct zichtbaar in het hoofdmenu. Niet alleen bezoekers vinden een goede navigatie fijn, ook Google vindt het prettig om te weten waar de website over gaat.

Call to action

Het is belangrijk om klikbare elementen aan je website toe te voegen. Zo kun je call to action knoppen (CTA) toevoegen. Een goede CTA knop valt op door een afwijkende kleur, die in contrast is met de achtergrond. Kies daarnaast voor een logische positie: plaats hem waar de bezoeker het verwacht. Voorbeelden van CTA’s zijn:

  • Neem nu contact op
  • Download gratis e-book
  • Vraag offerte aan
  • Bestel direct

Vergeet mobiel niet

Meer dan de helft van de zoekopdrachten gaat via mobiel. Toch vergeten ondernemers dit vaak mee te nemen in hun ontwerp. Bij B&S Media ontwerpen de webdesigners websites die voor zowel desktop als mobiel goed werken. De websites worden standaard responsive opgeleverd. Responsive wil zeggen dat het ontwerp van de website zich aanpast aan de afmetingen van het scherm.

Maak gebruik van reviews

Reviews zijn erg waardevol. Bezoekers vinden het fijn om te weten dat voorgangers positief zijn. Je zal zelf ook sneller iets kopen bij een webshop die 5 sterren heeft, in plaats van 2 sterren. Plaats reviews op een strategische plek binnen de website. Wij raden je aan om de reviews direct op de homepagina te zetten. 

Relevante content

Wanneer je iets googelt, vind je het fijn om informatie te vinden die niet verouderd is. Het zou zonde zijn als de content op jouw website niet up-to-date is. Je kunt in Google Analytics bekijken of jouw pagina’s goed scoren. Wanneer je de content update, kan het zo zijn dat je binnen Google stijgt in de zoekresultaten.

Don’ts

Naast een aantal do’s, bestaan er ook don’ts. Probeer de onderstaande punten te vermijden. Dit zal jou helpen bij een duidelijke, gebruiksvriendelijke website:

Lappen tekst

Het kan voorkomen dat je op een pagina behoorlijk veel tekst hebt. Wij raden je aan om deze tekst in kleinere stukjes op te delen. Gebruik tussenkoppen en genoeg witruimte. Op deze manier zal de bezoeker eerder geneigd zijn om de tekst te lezen.

Overbodige informatie laten invullen

Vaak heb je op jouw website een contactformulier of aanvraagformulier. Vraag jezelf af welke informatie je nodig hebt van de gebruiker. Hoe minder invulvelden, hoe hoger de conversie.

Lange wachttijden

De laadtijd van je website is ontzettend belangrijk. Wanneer een gebruiker te lang moet wachten, zal hij eerder geneigd zijn om de website te verlaten. Let daarom op de grootte van afbeeldingen en zorg voor een stabiele hosting.

Waarom een website laten maken door B&S Media?

Nu je weet wat de do’s en don’ts voor een goede website zijn, kun je aan de slag met het ontwerp. Je kunt kiezen uit meerdere bureaus. B&S Media is een goede partij. De specialisten van B&S Media ontwerpen niet alleen jouw website, ze zullen ook rekening houden met gebruiksvriendelijkheid en zoekmachineoptimalisatie. Naast een design, dat SEO-proof is, denken de specialisten graag mee over kansen in de digitale wereld. Daarnaast bieden zij: 

  • Hoogwaardige service;
  • Betrokken bij jouw bedrijf;
  • Persoonlijke samenwerking;
  • Kwalitatieve campagnes;
  • Specialistische kennis;
  • Passie voor het vak.