Afbeelding

Lenthe en Jill Bosman naar NK acro in Ahoy

Algemeen

WAPENVELD- Lenthe (18) en Jill Bosman (16) uit Wapenveld zullen komend weekend in Ahoy Rotterdam strijden om de felbegeerde titel Nederlands kampioen sportacrobatiek bij de junioren. Het hoogste (internationale) niveau in hun leeftijdscategorie.

Zaterdagochtend zullen zij hun balansoefening tonen, gevolgd door hun tempo oefening in de middag. Zondag mogen zij nogmaals het sportpaleis betreden voor hun combinatie oefening. Bij eerdere kwalificatiewedstrijden mochten zij beide plaats nemen op het podium. Dat er 2 gymnasten op dit hoogste niveau in dezelfde categorie uit 1 gezin komen is een unieke situatie. Lenthe traint samen met haar partners Vira en Imke bij Wilhelmina Kampen. Jill traint samen met Lola en Daniyah bij Sportacrobatiek Zwolle. In de ochtend trainen zij bij het CSE en in de middag bij hun eigen club. De zussen hebben voor twee verschillende verenigingen gekozen. Dit heeft te maken met de indeling van de acro teams. Het is vaak een complexe puzzel om een team te vinden wat voldoet aan de juiste leeftijden (junioren) en voldoet aan de fysieke eisen van dit hoge niveau. Om de wedstrijd te volgen kun je kijken op acrocompanion.nl of via insta; Vira, Lenthe & Imke en insta: daniyah.lola.jill.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie