
Gebruik papiercontainer Ontmoetingskerk
AlgemeenHEERDE- Er wordt gretig gebruik gemaakt van de papiercontainers bij de Ontmoetingskerk. “Daar zijn we heel blij mee, omdat we de opbrengsten goed kunnen gebruiken”, laat het College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Ontmoetingskerk Heerde weten.
Hoewel de vrijwilligers hun uiterste best doen om volle containers zo snel als mogelijk te wisselen, kan het wel eens voor komen dat de containers vol zitten. Op het recent geplaatste bord wordt gevraagd om bij een volle container, of na sluitingstijd, het papier of karton weer even mee terug naar huis te nemen. “Helaas zien we dat dit toch te vaak mis gaat. Dit varieert van een doos tussen of zelfs op de containers tot grote gedumpte partijen; op de foto een triest voorbeeld van afgelopen week. Afgelopen weekend is er een stapel oud papier in brand gestoken. Dit is vlak bij de naastgelegen schuur, dus dit had slecht af kunnen lopen. Daarnaast zien we dat niet alleen papier en karton aangeleverd wordt; dus verwijder bijvoorbeeld het piepschuim en plastic uit de doos van uw nieuwe tv. Omdat we onze vrijwilligers geen onnodig werk willen bezorgen, ze niet als politieagent op willen laten treden en deze inzameling graag in stand willen houden, vragen we om de op zich simpele, op het bord vermelde, regels op te volgen.”


























