
PietenGym in Emst brengt 70 kinderen in beweging
AlgemeenEMST- De sportzaal van de Hezebrink stond dinsdagmiddag alles in het teken van bewegen, plezier en Sinterklaas. De goedheiligman was vanaf het eerste moment aanwezig om de 70 kinderen warm welkom te heten bij de PietenGym, georganiseerd door de buurtsportcoaches van Heel Epe Beweegt. Door de hele zaal stonden speelse beweegonderdelen klaar die de kinderen uitnodigden om te klimmen, slingeren, springen, balanceren en gooien. Er was geen stempelkaart of wedstrijdelement: het ging puur om plezier, ontdekken en samen bewegen. De kinderen stortten zich met zichtbaar enthousiasme op elk onderdeel. Rode wangen, brede glimlachen en aanmoedigende kreten vulden de sportzaal van begin tot eind. Aan het einde van de middag mochten hun Pietendiploma in ontvangst nemen. De buurtsportcoaches kijken trots terug op het evenement. “De energie en het plezier spatten er echt vanaf. Dit is precies waarom we zo graag activiteiten organiseren: kinderen laten ervaren hoe leuk bewegen kan zijn.” Foto: Fred Rijckenberg.




















