Afbeelding
.

Jo Postprijs gaat naar VoorleesExpress

Algemeen

EPE- De VoorleesExpress gemeente Epe is de winnaar van de 37e editie van de Jo Postprijs. 

De groep werd ermee verrast tijdens een reguliere bijeenkomst over logopedie. Het bijbehorende kunstwerk, de oorkonde en de bloemen werden uitgereikt aan coördinator Mariska van Elst. De Jo Postprijs werd in 1989 voor het eerst uitgereikt aan een vereniging/instelling/organisatie die zich in een jaar verdienstelijk maakt voor de samenleving. Het gebeurde jarenlang in aanwezigheid van de vrouw die bij haar afscheid van het vele werk in de Hoge Weerd de prijs naar zich vernoemd kreeg. Welzijnsorganisatie Koppel/Swoe en Persburo Dick van der Veen hebben haar werk voortgezet met steun van de gemeente Epe. De gemeente stelt de prijzen beschikbaar en een collegelid verricht de uitreiking. Omdat wethouder Gert van den Berg verhinderd was nam Van der Veen die taak over. “Deze groep springt er volgens de jury bovenuit door de tijd en de energie die ze steekt in het verbeteren van de leesvaardigheid van kinderen van voornamelijk gezinnen van buitenlandse afkomst”, liet hij weten. De nominatie was dit keer afkomstig van Hanneke Lang uit Vaassen. Zij is sinds 2016 bij de VoorleesExpress betrokken. Hanneke deelde met bloemen mee in de vreugde. De kandidaten voor de Jo Postprijs worden ingestuurd door de acht vrijwilligers van de maand, die meedingen naar de nominatie Vrijwilliger van het jaar. Een jury, bestaande uit de vertegenwoordigers van de vier dorpen in de gemeente Epe, maakt uiteindelijk de keuze. 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie