Afbeelding
.

Rabobank blijft vertrouwd dichtbij

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

EPE- Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden. 

Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag”, vertelt Gerard Kok, directeur coöperatieve Rabobank. “Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.” Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in onze kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken. Kok vervolgt: ‘Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren is het niet meer passend en rendabel om nog twee kantoren open te houden. Om die reden sluiten wij ons kantoor in Epe en begroeten wij onze klanten vanaf heden van harte aan de Elspeterweg 22a in Nunspeet.” Kijk voor actuele informatie en openingstijden van de kantoren op de website www.rabobank.nl/noordveluwe. De locaties en openingstijden van de (sealbag) automaten van Geldmaat bij je in de buurt vind je op www.locatiewijzer.geldmaat.nl.

Mobiele Bankservice

Rabobank helpt je graag via onze verschillende kanalen met je vragen over dagelijkse bankzaken. Soms lukt het alleen niet om via de verschillende beschikbare kanalen zelf de bankzaken te regelen of om daarvoor naar een van de kantoren te komen. Om ook deze groep klanten goed te helpen, zet Rabobank de Mobiele Bankservice in. Dit team van mobiele medewerkers Dagelijkse Bankzaken bezoeken de klant in hun eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Kok: “De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Via de Mobiele Bankservice helpen we klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geven we uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt telefonisch of bij hen thuis tenzij een andere locatie beter past. Het is niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.” De Mobiele Bankservice is weer beschikbaar zodra de coronamaatregelen dit toelaten. Wist je dat vrijwel alle dagelijkse bankzaken 24 uur per dag, 7 dagen per week online geregeld kunnen worden? Veel antwoorden zijn te vinden op Rabobank.nl. Ook voor gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek, kun je bij de bank terecht via een telefoon- of videogesprek. Zo kun je je bankzaken blijven doen zoals je gewend bent, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft. Heb je vragen of hulp nodig bij je (online) bankzaken? Neem telefonisch contact op met één van de adviseurs via telefoonnummer (0341) 46 66 00 (Particulieren) of (0341) 46 67 00 (Bedrijven). Zij helpen je graag.